دیپ لینک چیست؟

دیپ لینک چیست؟

دیپ لینک های پیوند عمیق نوعی از لینک ها هستند که به جای وب سایت یا فروشگاه، کاربران را مستقیماً به یک برنامه می فرستند. از آنها برای ارسال مستقیم کاربران به مکانهای درون برنامه ای استفاده می شود که این اتفاق باعث میشود تا در وقت و انرژی کاربران برای پیدا کردن یک صفحه خاص صرفه جویی شود. دیپ لینک به طور قابل توجه تجربه کاربری را بهبود میدهد.
دیپ لینک یا لینک عمقی در واقع استفاده از لینکی است که کاربران را به داخل یک صفحه خاص در وبسایت، و یا قسمت خاصی از اپلیکیشن هدایت می‌کند. به عبارت دیگر، دیپ لینک را می‌توانید به عنوان یک میانبر (Shortcut) هوشمند در نظر بگیرید که کاربر را به مقصدهای مرتبط (با پیام شما) هدایت می‌کند.

از دیپ لینک در چه جاهایی استفاده میشود؟

برای مثال یکی از جاهایی که دیپ لینک خیلی استفاده میشود در پرداخت های آنلاین و هنگام بازگشت به اپلیکیشن است. برای مثال زمانی که از سرویس های آنلاین خریدی انجام میدهید، در صفحه مرورگر شما برگه جدید ایجاد میشود، حالا میخواهید که از طریق دیپ لینک به اپلیکیشن برگردید. این یکی از جاهایی که لینک عمیق در آن کاربرد دارد. سرویس هایی زیادی، مخصوصا سرویس هایی که پرداخت های آنلاین درون برنامه ای متعدد دارند برای رابط کاربری بهتر از لینک عمیق بهره میبرند. استفاده بهینه از این لینک ها تا حد زیادی بر احساس راحتی کاربر می افزاید.

چرا دیپ لینک مهم است؟

لینک های عمیق باعث ایجاد سفری بدون دردسر می شود که باعث کاهش ریسک و احتمال نصب می شود . آنها به شما این امکان را می دهند که کمپین های پیچیده ای را انجام دهید در حالی که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهید و کاربران را با یک کلیک به برنامه خود منتقل می کنید. پیوندهای عمیق همچنین فرصتی برای ساخت انگیزه ایجاد می کنند.

مثال برای اثر گذاری لینک عمیق

هنگامی که یک جایزه یا پیشنهاد بالقوه از طریق یک کمپین هدف گیری مجدد برای کاربر ارسال می شود، دیپ لینک مردم را مجاب می کند تا تجربه جدیدی را امتحان کنند. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک برنامه موسیقی دارید و می خواهید یک آلبوم جدید را تبلیغ کنید، بنابراین بودجه ای را برای هزینه کردن در یک وب سایت محبوب اختصاص می دهید. با این حال، شما می خواهید کاربر به نمونه درون برنامه ای گوش دهد، نه فقط در وب سایت (جایی که فقط در جلد آلبوم قرار دارد). در اینجا به یک پیوند عمیق نیاز دارید تا آنها را مستقیماً به صفحه صحیح برنامه خود ارسال کنید و تجربه کاربری یکپارچه ای را ارائه دهید. پیوند عمیق درون برنامه می تواند نرخ تبدیل و نرخ ماندگاری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. دیپ لینک کمپین ها را می توان ردیابی کرد و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد کمپین شما ارائه داد.

روش های پیاده سازی دیپ لینک

پیاده سازی دیپ لینک بر روی پلتفرم های مختلف متفاوت است و شما نمیتوانید از یک روش برای اندروید و آی او اس استفاده کنید. در آی او اس زمانی که شما میخواهید یه طرح اختصاصی داشته باشید باید از Custom Url Schemes استفاده نمایید. در این روش نیازی به دامنه سایت نیست. زمانی که شما یک دامنه سایت دارید که دارای SSL است و میخواهید از آن دامنه برای طرح خود استفاده کنید باید از Universal Links بهره ببرید. در سیستم عامل اندروید برای Custom Url Schemes از Deep Links و برای Universal Links از App Links استفاده کنید.

منظور از طرح چیست؟

توی بخش بالا به دفعات متعدد از کلمه ی طرح و طرح اختصاصی استفاده کردیم. اما این واژه به چه معناست. منظور از طرح همان آدرسی است که داخل لینک قرار میگیرد و کاربر وقتی روی آن کلیک میکند وارد اپلیکیشن میشود. به طور مثال در صفحه ی وبی که کاربر قرار است از آنجا با کلیک بر روی یک لینک یا دکمه به اپلیکیشن هدایت شود یک کد html به شرح زیر داریم:

<a href=”sof://deeplink.yoursite.com”> بازگشت به اپلیکیشن </a>

دیپ لینک به تعویق افتاده چیست؟

دیپ لینک ها یک راه هوشمند برای هدایت کاربر هستند و این در حالی است که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می دهند. اما اگر کاربر به برنامه ای که نصب نکرده است پیوند عمیق پیدا کند، چه اتفاقی می افتد؟ این زمانی است که پیوندهای عمیق به تعویق خواهند افتاد. اگر کاربر روی پیوند عمیقی کلیک کند و برنامه را نصب نکند، می توان به جای آن به App Store لینک شد. نبوغ پیوند عمیق به تعویق افتاده این است که وقتی آن کاربر برنامه را نصب و باز می کند، هنوز می تواند به مکان درون برنامه ای که در ابتدا می خواستید فرود بیایند، ارسال شود. به عنوان مثال، این می تواند سطح خاصی در برنامه بازی شما باشد یا صفحه ای از فهرست محصولات شما برای تجارت الکترونیکی باشد.

افکارتان را باما در میان بگذارید

اطلاعات شما پیش ما امن هست، آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!