همه ما می دانیم از موقعه ای که شبکه های اجتماعی بین مردم رایج پیدا کرد همه افراد به فکر کسب و کار های اینترنتی افتادند اما برای خیلی از کاربران سوالی که پیش می آید این است که چه نوع بازاریابی برای کسب و کار های اینترنتی مناسب است؟ باید در جواب بگویم یکی از بهترین و پرسرعت ترین نوع بازریابی، دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) است. اما باز سوال اینجاست که از زیر گروه های دیجیتال مارکتینگ کدام نسبت به سایر از بازخورد بهتری برخوردار است که بدون شک می توان به بازاریابی ویدیویی اشاره کرد زیرا ساده تر از بقیه زیر گروه ها رو کاربر تاثیر می گذارد به همین موثر تر است.
حال اگر شما هم می خواهید بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار خود انجام دهید باید اول با انواع آن آشنا شوید و سپس بهترین روش و البته کم هزینه ترین آن را انتخاب کنید اما اگر در مورد انواع یا روش های بازاریابی دیجتال چیزی نمی دانید نگران نباشید ما در این مقاله به بررسی آمار جذاب انواع روش های بازاریابی دیجیتال می پردازیم و در نهایت بهترین آن را به شما معرفی می کنیم.
آمار انواع روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ
آمار روش ویدیویی بازاریابی دیجیتال
اینکه محتوا های تصویری روی مخاطبات تاثیر بیشتری می گذارد از چشم هیچکس پوشیده نیست چون حتما خودمان هم در اینستاگرام، یوتیوب جذب محتوا های ویدیویی و تصویری شده ایم پس در نتیجه از محتوا های وبلاگی، ایمیلی تاثیر بسزایی دارند بخصوص زمانی که گوشی های هوشمند آمدند روش ویدیویی به امری طبیعی و آسان تر تبدیل شده است.
تبلیغ ویدیویی یک خدمت یا محصول
افرادی که تبلیغات ویدیویی می ببینند ذهنیت بهتری نسبت به سایر تبلیغات های دیگر را دارند برای اثبات این صحبت به آمار دو سایت بزرگ پرداختیم که بین کاربران نظرسنجی کرده بودند. در سال 2020 آمار تبلیغات ویدیویی 60 درصد بوده است و در سال 2021 این آمار به 75 درصد می رسد و یک رشد 15 درصدی داشته است.
بزارید بهتر بگویم به عنوان مثال 60 درصد افرادی که در سال 2020 تبلیغات ویدیویی می دیدند نسبت به سایر تبلیغات بیشتر ترغیب می شده اند برای خرید به همین سبب هم باعث شده است که نرخ خرید این کاربران به 140 درصد افزایش یابد و همین دلیل می توان گفت که الان آمار نشان می دهد 80 تا 85 درصد فروشندگان کسب و کار های موفق از این نوع تبلیغ برای معرفی محصول یا خدمات خود از آن استفاده می کنند و ما هم پیشنهاد می کنیم شما هم برای کسب و کار خود حتما این نوع تبلیغ را امتحان کنید.
ویدیو های شبکه اجتماعی
حتما شما هم از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و… استفاده کرده اید و می دانید که میلیون ها کاربر هر روز در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند پس در نتیجه یک بستر عالی با وجود هزینه کم برای تبلیغات های ویدیویی است به همین دلیل 90 درصد مدیران کسب و کار ها در سال 2020 تبلیغات های ویدیویی خود را در این بستر منتشر کرده اند و در سال 2021 با رشد 4 درصدی به 94 درصد این آمار رسیده است و کسب و کار ها توانسته اند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند تا محصول یا از خدمات آن ها استفاده کنند برای اثبات این حرف هم کافی است شبکه اجتماعی خود را فقط یک نگاه بیاندازید آن موقعه متوجه می شوید که میلیون ها مشاغل با تبلیغات ها ویدیویی محصول خود را در شبکه های اجتماعی معرفی و به فروش می رسانند.
آمار روش ایمیلی بازاریابی دیجیتال
حتما ایمیل های تبلیغاتی از وب سایت های فروشگاهی به دست شما هم تا به حال رسیده است آما نشان می دهد هر روزه این نوع تبلیغات هم دارد رشد می کند بخصوص مدیران وب سایت ها از آن زیاد استفاده می کنند زیرا هم رایگان است و هم نرخ تعامل را با کابران بالا می برد و شما می توانید جشنواره ها، برخی از خبر های مهم و… را به صورت رایگان برای کاربران خود ایمیل کنید.
نرخ کلیک
ببینید خیلی از مشتریان شما با گوشی موبایل ایمیل های خود را چک می کنند و برخی دیگر با دکستاپ به همین دلیل شما باید ایمیل های شخصی سازی شده با ویژگی های که آن ها می توانند ببینند ارسال کنید بیاید اینجوری به این ماجرا نگاه کنیم اگر افرادی که ایمیل های خود را با گوشی چک می کنند مجدد با دکستاپ آن ها را نگاه کنند نرخ کلیک تا حدود 50 درصد افزایش پیدا می کند باتوجه به این آمار باز هم برخی از مدیران فروشگاه ها نرخ کلیک تبلیغات ایمیلی را چک نمی کنند و خیلی تعداد افرادی کمی این کار را انجام می دهند.
محتوا ایمیل
چه چیزی شما را برای باز کردن یک ایمیل ترغیب می کند بزارید اینطوری بگویم دو عنوان در قسمت ورودی ایمیل شما وجود دارد. عنوان اولی معمول است به عنوان مثال: راه های بازاریابی ولی عنوان دومی همراه با ایموجی و متنی جذاب است به عنوان مثال: 10 راه بازاریابی که عاشق آن می شوید😍 حال کدام عنوان را شما اول باز می کنید؟ قطعا و بدون شک دومی با این وجد افراد کمی از ایموجی یا متن های جذاب در عنوان های خود استفاده می کنند.
همه مدیران از کاربر های خود می خواهند که با ایمیل تعامل با آن ها برقرار کنند به همین دلیل ایمیل های تراکنشی بیشتر در صندوق های ورودی نسبت ایمیل های بازاریابی دیده می شوند و ما پیشنهاد می کنیم اگر یک مدیر سایت هستید حتما در عنوان ایمیل های بازاریابی خود از عنوان های جذاب با ایموجی استفاده کنید.
تقسیم بندی ایمیل
آمار در نظرسنجی دو سایت بزرگ نشان می دهد که استفاده از ایمیل بین کاربران بیشتر شده است و تا به الان بیش از 7 میلیارد حساب کاربری، کاربران در دنیا تشکیل داده اند این در صورتی است که که کل مردم 7.901.000.000 نفر هستند و این نشان دهنده استقبال مردم از ایمیل است و می توان گفت که حدود 93% درصد مردم ایمیل را دارند البته این را نباید فراموش کنیم که برخی از افراد چندین حساب ایمیل دارند با این وجود حدود 80 درصد مردم بدون اینکه نگاهی به ایمیل های تبلیغاتی خود بیاندازند آن را حذف می کنند پس باید ایمیل های خود را بهینه کنید تا کاربران به آن نگاه کنند
ایمیل ها در تلفن همراه
اینکه 70 یا حتی می توان به جرات گفت 80 درصد مردم از گوشی برای چک کردن سایت ها یا حتی ایمیل های خود استفاده می کنند بر چشم کسی پوشیده نیست به همین دلیل همه حرفه ای های دنیا دوست دارند ایمل ها را روی گوشی خود داشته باشند تا در مکانی، تو ماشین، جلسات و… به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. پس در نتیجه باید برای افرادی که از گوشی موبایل استفاده می کنند که در اولیت هم باید قرار بگیرند ایمیل ها را بهینه کنیم در غیر این صورت بدون اینکه کاربران آن محتوا را باز کنند حذف خواهند کرد.
آمار های ایجاد لید
ببیند تنها پیدا کردن مخاطب از راه های مختلف کافی نیست شما باید بتوانید پس از پیدا کردن مخاطب آن ها را به خریدار تبیدل کنید و اصلی ترین هدف دیجتال مارکتیک هم همین موضوع است. دقیقا لید همین کار را برای شما انجام می دهد. لید به شما نشان می دهد چگونه مخاطبین رو جذب و سپس آن ها را به مشتری تبدیل کرده اید این باعث می شود شما در سناریوی بازاریابی خود بهتر نیز فعالیت کنید.
تولید تقاضا
هرچه ورودی بیشتر داشته باشید و با ساخت لینک می توانید آن ها را مدیریت کنید البته نباید فراموش کنیم 60 درصد مشتریانی که جذب ما شده اند تا 3 ما از ما خریداری نمی کند به همین دلیل چالش بزرگ بین مدیران وبسایت ها برای بازاریابی دیجتال است.
تجزیه و تحلیل بازاریابی
محتوا پادشاهی می کند این جمله را حتما همه شنیده اید ایاد و پرورش لید 3 هدف مهم برای تولیدکنندگان محتوا است پس در نتیجه همه بازاریابان دیجیتال که استراتژی در فروش خود دارند را به تیم فروش می سپارند تا تا لید ها را بررسی و ساماندهی کنند.
اتوماسیون بازاریابی
همه مدیران سایت ها که خود کار بازاریابی سایتشان را انجام دهند با به کارشناس مربوطه اش می سپارند تمام تلاش خود را می کنند تا مشتریان رضایت داشته باشند. پس اگر هر کسب و کاری بتواند با مشتریان خود در ارتباط باشد و با آنها تعامل برقرار کند سود بیشتری را کسب می کند و همچنین صرفه جویی در زمان مهم ترین اصل دیجیتال مارکتینگ است به همین دلیل بازاریابی خودکار بهترینه گزینه است و آمار نشان می دهد در سال 2020 هفتاد و پنج درصد و در سال 2021 با 78 درصد از کسب و کار های موفق از بازاریابی خودکار استفاده می کنند.
آمار تبلیغات های آنلاین
همیشه انتخاب بهترین راه تبلیغات برای افراد سخت بوده است زیرا اینکه بتوانیم یک تبلیغات موثر و با هدف انجام بده ایم که هزینه آن هم کم در بیاید دشوار بوده ولی اگر بتوانیم همه این ها را مدیریت کنیم می توانیم بفهمیم مشتری بیشتر برای چه چیزی هزینه انجام می دهد که بهترین تاکتیک برای جذب آن ها انتخاب کنیم.
مسدود کردن تبلیغات
هرچندان که بازاریابی دیجتال از ارش بالایی برخوردار است ولی پیام های تبلیغاتی که برای ما می آید بسیار آزار دهنده است برای همین آن شماره تبلیغاتی را برمی داریم بلاک میکنیم به همین دلیل آمار نشان می دهد 45 درصد کاربران از بلاکر ها استفاده می کنند و مبلغی حدود 45 میلیارد دلار سلانه هدر می رود.
تبلیغات نمایشی
بیاید به این مورد ساده تر بپردازیم شما فرض کنید که یک مدیر سایت هستید و سه تبلیغ مختلف را در جا های مختلف انجام می دهید به نظر شما این کار درست است؟ قطعا خیر شما باید تبلیغاتی همسان داشته باشید که آن تبلیغات در سایت و شبکه های اجتماعی نزدیک به هم باشند تا باعث افزایش نرخ کلیک شود. آمار نشان می دهد که 50 درصد کاربران به تبلیغات های همسان بیشتر به تبلیغات های بنری نتیجه می دهد به همین دلیل 80 درصد تبلیغات صفحات مجازی از نوع تبلیغات همسان هستند.
تبیلغات موبایلی
همانطور که دربالا هم گفته شد تبلیغات های موبایلی نرخ بازدید بالاتری در دیجتال مارکتینگ دارند. در سال 2020 نرخ استفاده از گوشی موبایل به 5 ساعت در روز و در سال 2021 با نرخ 7 ساعت و همینطور دارد بالاتر می رود به همین دلیل تبلیغات موبایلی از جمله ارسال نوتیفیکیشن شانس بیشتری برای دیده شدن شما فراهم می کنند و می توان گفت که کاربران یک سوم روز خود را در موبایل هستند برای همین 90 درصد بازاریابان دیجیتال سرمایه خود را بیشتر صرف این نوع تبلیغ می کنند.
پرداخت به ازای هر کلیک
برای افزایش نرخ کلیک این نوع تبلیغات باید آن را با سئو ترکیب کنیم تا تاثیر بیشتری را دریافت کنیم به همین دلیل این نوع تبلیغات طبق آمار باعث افزایش نرخ کلیک 10 درصدی می شوند.
تبلیغات ویدیویی
بیاید یک سوال مطرح کنیم شما دو محتوا قرار است تولید کنید یک محتوای متنی و یک محتوای تصویری از نظر شما کدام محتوا تاثیر بیشتری روی کاربران می گذارد؟ مطمئنام که درست جواب داده اید محتوای تصویری به دلیل اینکه خیلی راحت تر محصول یا خدمات را به مشتریان معرفی می کند بهترین گزینه است. بخصوص که الان همه افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند شما می توانید با هزینه کم تر نسبت به بیلبورد های تبلیغاتی که قبلا مورد استفاده قرار می گرفت اینکار را انجام دهید زیرا یکی از موثر ترین روش های دیجتال مارکتینگ است. موفق و پیروز باشید.
افکارتان را باما در میان بگذارید