پوش نوتیفیکیشن ها، پیامهای پاپ اپ قابل کلیک کردن هستند که بر روی مرورگرهای کاربران بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده میکنند، ظاهر میشوند.
پوش نوتیفیکیشن چیست؟
پوش نوتیفیکیشن ها، پیامهای پاپ اپ قابل کلیک کردن هستند که بر روی مرورگرهای کاربران بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده میکنند، ظاهر میشوند. آنها به عنوان یک کانال ارتباطی سریع عمل میکنند که شرکتها را قادر میسازد تا پیامها، پیشنهادها، یا سایر اطلاعات را به مشتریان خود انتقال دهند. مشترکین میتوانند در هر مکانی باشند و این پیامها را تا زمانی که آنلاین هستند یا مرورگرهای خود را در دستگاههای خود نصب دارند، دریافت کنند.
این روش بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۰۹ منتشر شده اما هنوز از بیشتر رقبای خود جدیدتر و به روز تر است. اگرچه این روش در طول چند سال گذشته پیشرفت قابلتوجهی داشته است، اما هنوز شکاف گستردهای بین اجرای استراتژیک این روش جدید و سایر روشها وجود دارد. بازاریابان هنوز در حال کشف موارد استفاده برای پوش ها هستند، اما متوجه شدهاند که پوش ها بازدیدهای مکرر، حفظ کاربر و تعامل مجدد را افزایش میدهند.
پوش نوتیفیکیشن ها چگونه کار میکنند؟
در مرحله اول، سرویس های پوش نوتیفیکیشن مثل فایر بیس گوگل یا سرویس پوش اپل، این اعلانات را در مرورگر سافاری یا ماکروسافت اج ویندوز فعال می کنند. برای نشان دادن بیشتر نحوه کار این سرویسها، اجازه دهید مثالی از فایر بیس را توضیح دهیم.
سرورهای برنامه محتوای نوتیفیکیشن ها را همراه با اطلاعات کاربر به فایر بیس ارسال میکنند. فایر بیس اطلاعات را تایید میکند و سپس اعلانها را به دستگاههای کاربران منتخب ارسال میکند. پس از دریافت اعلان، دستگاهها دادههای کلیک و تحویل را به برنامه ارسال میکنند. این دادهها به وب سایتها و برنامههای کاربردی کمک میکند تا عملکرد این نوتیفیکیشن ها را پیگیری کنند. اگرچه فایر بیس زیر نظر گوگل قرار دارد، اما با دیگر مرورگرهای پشتیبان API مانند موزیلا فایرفاکس و اپرا نیز کار میکند. این امر ارسال را به یک برنامه کاربردی وب از طریق یک سرویس فشار را ممکن میسازد. همچنین به برنامههای کاربردی وب کمک میکند تا اعلانهای ارسالشده توسط یک سرور را دریافت کنند.
انواع پوش نوتیفیکیشن ها:
۱_ پوش نوتیفیکیشن وب
پوش نوتیفیکیشن های وب پیامهای ارتباطی هستند که از طریق اینترنت کامپیوتر یا اینترنت تلفن همراه به کاربر ارسال میشوند. این نوتیفیکیشن ها به سادگی در بالا یا پایین سمت راست صفحه نمایش کامپیوتر یا تلفن همراه، بسته به سیستمعامل مورد استفاده توسط کاربر، ظاهر میشوند. پوش نوتیفیکیشن های وب معمولا بر روی دسکتاپ یا صفحه نمایش تلفن همراه کاربر، در هر زمان که از مرورگر خود استفاده کنند، بدون توجه به این که در وب سایت شما هستند، ارسال میشوند. این نوتیفیکیشن ها عمدتا توسط بازاریابان برای افزایش تعامل وب سایت و تشویق بازدید کنندگان برای بازگشت به وب سایت خود مورد استفاده قرار میگیرند.
۲_ اعلانات دسکتاپ:
برخلاف پوش نوتیفیکیشن های وب، پوش نوتیفیکیشن های دسکتاپ تنها بر روی دسکتاپ کاربران ظاهر میشوند. این اعلانها عمدتا توسط محصولاتی که بر روی دسکتاپ خود نصب کردهاید، با هدف هدایت تعامل مشتری، فرستاده میشوند. ساخت پوش نوتیفیکیشن های دسکتاپ در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن های وب، نسبتا دشوار است و نیاز به کمک یک برنامه نویس نیز دارند.
۳_ پوش نوتیفیکیشن برنامه های موبایل:
مشابه با پوش نوتیفیکیشن های دسکتاپ، پوش برنامه های تلفن همراه نیز توسط یک برنامه موجود / دانلود شده بر روی دستگاه شما فرستاده میشوند. هنگامی که یک کاربر برنامه را باز میکند، شناسههای منحصر به فردی هم برای برنامه کاربردی و هم برای دستگاه توسط سرویس پوش نوتیفیکیشن سیستم عامل ثبت میشود. این شناسه همچنین با ناشران برنامه به اشتراک گذاشته میشود، که پس از آن به صورت شخصی سازی شده به کاربر با هدف افزایش تعامل مشتری فرستاده میشوند. ساخت پوش نوتیفیکیشن های برنامه موبایل، مانند پوش نوتیفیکیشن های دسکتاپ، در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن های وب نسبتا سخت هستند و نیاز به کمک توسعه دهندگان برای ساخت دارند.
۴_ بر روی گجت های پوشیدنی:
امروزه می توان پوش اعلانات را بر روی گجت های پوشیدنی نیز ارسال کرد. این گجت ها به راحتی با گوشیهای هوشمند همگام میشوند و اجازه میدهند تا نوتیفیکیشن ها را به طور مستقیم ازطرف برنامههای تلفن همراه نمایش داده شوند. هر دو، گوشی همراه و گجت های پوشیدنی به شما این امکان را میدهند که آن ها را تنظیم و شخصی سازی کنید. شما میتوانید انتخاب کنید که از طرف کدام برنامه ها نوتیفیکیشن دریافت کنید و از طرف کدام برنامه ها دریافت نکنید. از آنجا که اندازه صفحه پوشیدنی ها کوچکتر از گوشیهای هوشمند است، شکل این اعلانات متفاوت تر از تلفن های همراه خواهد بود. اعلان های مربوط به گجت های پوشیدنی کوتاهتر و پر رنگ از اعلانهای تلفن همراه هستند.
پوش نوتیفیکیشن ها برای چه کار هایی استفاده میشوند:
به دست آوردن کاربر جدید و حفظ کاربران قدیمی
تبلیغات محصولات مختلف
درخواست امتیاز دهی به اپلیکیشن ها
ارائه به موقع به روز رسانی ها
نشان دادن محتوای جدید
در صنایع مردمی و محبوب
پوش نوتیفیکیشن ها عمدتا برای تعامل مجدد، حفظ، و تبلیغات استفاده میشوند. این امر آنها را به محبوبترین کانال اتوماسیون بازاریابی برای ناشران رسانه، وبلاگ نویسان و صنایع تجارت الکترونیک تبدیل میکند. با این حال، آنها تنها محدود به این حوزهها نیستند، و مشخص شدهاست که نتایج مثبتی در بسیاری از صنایع مختلف به دست آوردهاند. این امکان وجود دارد که مشاهده کنیم که چگونه صنایع مختلف در طول زمان با استفاده از این نوع بازاریابی، جای پای خود را میان رقبا به دست آوردهاند.
برای هر صنعتی، یک روش بدون پیچیدگی برای برنامهریزی کمپین های اطلاعرسانی پوش نوتیفیکیشن وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم:
نحوه ارسال این پوش نوتیفیکیشن ها را تنظیم کنید، و اولین پیام را ایجاد کنید. تصاویر بصری خوبی به نوتیفیکیشن های خود اضافه کنید و جذابیت آن را تقویت کنید.
نوتیفیکیشن ها را برنامهریزی کنید و آنها را به خوبی زمانبندی کنید تا بتوانید فراوانی و زمانبندی ارسال آنها راتحت بررسی قرار دهید. این کار باعث میشود که پوش ها بازدهی بیشتری برای جذب ترافیک داشته باشند.
کدام مرورگر ها از نوتیفیکیشن ها پشتیبانی میکنند؟
در حال حاضر، کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری از خدمات نوتیفیکیشن پشتیبانی میکنند. علاوه بر این، ظاهر نوتیفیکیشن ها در هر مرورگر و سیستمعامل نسبت به دیگری تغییر میکند. اگر چه تمام مرورگرهای بزرگ از نوتیفیکیشن های امروزی پشتیبانی میکنند، اما هنوز چند چیز وجود دارد که باید بدانید:
پوش نوتیفیکیشن ها در حالت ناشناس یا خصوصی مرورگر ها کار نمیکنند.
پوش اعلان های وب توسط مرورگرهای داخلی اپلیکیشن ها مانند آنهایی که در فیس بوک / اینستاگرام وجود دارند پشتیبانی نمیشوند.
پیام رسان ابری فایر بیس چیست؟
پیام رسان ابری فایر بیس (FCM) ، که قبلا به عنوان پیام رسان ابری گوگل (GCM) شناخته میشد، یک راهحل ابری میان – پلتفرمی برای ارسال پیامها و نوتیفیکیشن ها برای اندروید، ای او اس و برنامههای کاربردی تحت وب است که از سال ۲۰۲۱ بدون هیچ هزینهای قابل استفاده است. فایر بیس، به توسعه دهندگان برنامههای کاربردی اجازه میدهد تا نوتیفیکیشن یا پیامهایی را از طریق سرورهای میزبانی شده توسط فایر بیس به کاربران پلتفرم مورد نظر ارسال کنند.
این سرویس پیام رسان ابری فایر بیس (firebase) توسط یک شرکت که تابع شرکت گوگل هست ارائه شده. در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴، فایر بیس اعلام کرد که به مبلغ نامعلومی توسط گوگل خریداری شدهاست. وب سایت پیام رسان ابری گوگل ( google cloud messaging ) فایر بیس (FCM) را به عنوان نسخه جدید خود یعنی (GCM) معرفی کرده است. فایر بیس یک پلتفرم است که از کاربران در توسعه برنامههای کاربردی تلفن همراه و وب پشتیبانی میکند. پیام رسان ابری فایر بیس(FCM) یک بخش از چندین خدماتی است که پلتفرم فایر بیس ارائه میکند. کاربران این پلتفرم میتوانند ویژگیهای مختلف فایر بیس را هم در وب و هم در موبایل بر اساس نیاز خود ادغام و ترکیب کنند.
سخن آخر:
نوتیفیکیشن ها پیامهای مستقیمی به بازدید کنندگان شما ارسال میکنند، دسترسی آنلاین شما را بدون تلاش برای ثبت جزئیات از طریق فرمهای راهنما گسترش میدهند، و اجازه میدهند که شما به راحتی از طریق یک کلیک آسان با مشترکین خود ارتباط برقرار کنید. امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا یک استراتژی اطلاعرسانی موثر ایجاد کنید و نوع مناسب این اعلانات را برای کسبوکار خود انتخاب کنید.
افکارتان را باما در میان بگذارید